Onderzoek is een vak dat wordt uitgevoerd door mensen. Om toegevoegde waarde te kunnen leveren is het belangrijk dat mensen zich persoonlijk ontwikkelen. Daarom heeft iedereen binnen DVJ Research Group tijd toegewezen gekregen voor ontwikkeling op het persoonlijke vlak. Dit uit zich in betrokkenheid bij onder meer: Brand Boardroom, NIMA, MWG, MOA, SMART, Pharma onderzoekers in het geven van trainingen en de maatschappelijke betrokkenheid. Werken bij DVJ Insights moet in de eerste plaats leuk zijn en deze beleving en betrokkenheid wordt zichtbaar in de passie waarmee projecten worden uitgevoerd.

Management Team

Lucas Hulsebos

CEO

Lucas Hulsebos is mede-eigenaar en CEO van DVJ Insights en is al meer dan 20 jaar werkzaam in onderzoek. Lucas is gestart bij GfK, heeft een eye-tracking bureau in Nederland en Duitsland op de markt gebracht en was wereldwijd verantwoordelijk voor al het merk en communicatie onderzoek bij MetrixLab. Lucas is actief in de brand boardroom, lecturer van EURIB, lid van de raad van advies van SWOCC en Rijksuniversiteit Groningen. Lucas is in 2015 voor de tweede keer gekozen door de MOA als onderzoeker van het jaar.
Naast onderzoek is Lucas fanatiek met crossfit en hardlopen. Over crossfit houden we het bewust kort, daar vertelt ie zelf heel graag over.

Ronald Jansen

CMO

Ronald Jansen is actief in de onderzoeksbranche sinds 1996 en is partner en CMO bij DVJ Insights en oprichter van NovioResearch. Zijn expertise ligt bij de (onderzoeks)toepassingen met betrekking tot merken en media, zowel off als online. Ronald is actief geweest als bestuurslid bij MWG (vereniging voor commerciële communicatie en media) en meer recent bij het NIMA als bestuurslid bij de expert groep Online Marketing. Hij is co-auteur van het basisboek Online Marketing.
Naast onderzoek is Ronald actief met muziek (druk met alle instrumenten een beetje te bespelen), sporten (hardlopen en skieen, allebei te weinig) en is hij voorzitter van de stichting Beat Batten om een einde te maken aan de stofwisselingziekte Batten bij kids.

Jelle Quak

Team Lead Consultants

Jelle Quak is 10 jaar werkzaam in het marktonderzoek, en heeft als onderzoeker bij MetrixLab veel nationale en internationale ervaring opgedaan, waarbij hij ook 2 jaar in de USA heeft gewerkt en gewoond. Jelle houdt zich bij DVJ Insights bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten, en coordineert de dagelijkse werkzaamheden van het Consultancy Team van DVJ Insights.
Naast onderzoek is Jelle een enthousiast koker, tennisser en lezer. Daarnaast is zijn Netflix-kennis is bijna even zorg- als indrukwekkend.

Willeke Franssen

Team Lead Research

Na het afronden van haar Master Marketing Research & Analytics in 2010, is Willeke Franssen werkzaam in marktonderzoek. Voordat Willeke bij DVJ Insights begon was ze werkzaam bij Sara Lee, MetrixLab en GfK en is daarnaast is actief geweest als bestuurslid bij SMART (jongerenvakgroep van MarktOnderzoeksAssociatie). Bij DVJ Insights is Willeke verantwoordelijk voor het Research Team, panel en kwaliteitsmanagement.
Naast onderzoek houdt Willeke van lekker eten, reizen, koken en wijn (het liefst allemaal gecombineerd). Ook is ze vaak in het park te vinden voor een fanatiek lesje Bootcamp.

Simon McDonald

Managing Director UK

Simon McDonald is de Managing Director van DVJ Insights UK, en heeft meer dan 20 jaar ervaring in global branding and advertising onderzoek voor bedrijven als Unilever, Pernod Ricard, BBC Global News en National Geographic. Daarnaast heeft hij aan klantzijde gewerkt voor de Financial Times en aan bureauzijde voor verschillende grote en kleine onderzoeksbureaus. Hij helpt merken en bedrijven om hun consumenten beter te begrijpen en beschikt over een rijk arsenaal aan innovatieve en holistische onderzoekstechnieken.
In zijn vrije tijd – wanneer hij niet voor taxichauffeur speelt voor zijn twee kinderen, pretendeert hij op zijn racefiets een echte ‘road warrior’ te zijn (al weet hij dat hij eigenlijk een van de vele ‘MAMILS’ is).

De DVJ Insights gedachte

Data Quality: Al onze processen zijn volledig ISO gecertificeerd. Kwaliteit moet in onze optiek zichtbaar zijn door altijd uit te gaan van “first time right” principe.

Value Added: Onze consultants zijn getraind en ervaren om onze opdrachtgevers toegevoegde waarde te bieden. Deze toegevoegde waarde is mogelijk door beter begrijpen van de “Waarom” in combinatie met relevante ervaring en expertise.

Joy: Bij DVJ Insights werken mensen met passie voor het vak (onderzoek en consultancy). We delen onze passie graag met opdrachtgevers en streven altijd naar verbetering.

Met passie voor innovatie

De passie voor het onderzoek betekent ook verantwoordelijkheid nemen voor wat niet goed is. Helaas is veel onderzoek gebaseerd op achterhaalde gedachten en principes. Om die reden is er een natuurlijke drive om onderzoek te innoveren. DVJ Insights heeft een historie in innovatie in onderzoek. Enkele highlights hier op een rij:

  • Start 1996: Nieuwe vormen van muziekonderzoek geïntroduceerd op de Nederlandse markt
  • 2001: online muziekbereik
  • 2002: Eye-Tracking onderzoek geïntegreerd
  • 2008: Neuro experimenten met KUN
  • 2011: Samenwerking NHTV voor virtuele supermarkt
  • 2012: Eerste Brand Reality project gebaseerd op Byron Sharp
  • 2012: Introductie Free Associations
  • 2013: Introductie Mass Qual
  • 2014: Introductie CCDNA voor klantgerichtheid
  • 2014: Introductie Multi Purpose Panel Approach
  • 2015: Big data integratie Reality Analytics
  • 2016: Ontwikkeling RPS; unieke maat voor alle contacten per week

Over de fotografie

Toen we aan de nieuwe site begonnen wilden we dat doen met unieke foto’s. We wisten dat Arnold Nienhuis (PPG Coatings) naast zijn werk actief is met fotografie. We zijn daarom enorm blij dat hij wilde meewerken aan onze website! Dus de foto’s die je ziet bovenaan de pagina’s op deze website zijn afkomstig van hem. Hieronder geeft Arnold ook nog een korte toelichting per foto. Arnold heel erg bedankt voor je medewerking!

Manhattan seen from the Empire State Building towards the North and Central Park on a beautiful Spring day. I enjoy taking at least one leisure walk from Central Park to Battery Park every time I visit, and experience the tremendous variety of the city.De Zaanse Schans is one of the most popular tourist attractions of the Netherlands with well-preserved historic windmills and traditional houses. There is even a replica of the birthplace of a well-known Dutch supermarket chain that still exists today.

Histor is one of the oldest Dutch consumer paint brands. The brand originated from Varossieau & Cie and was founded in 1795 by the descendants of the French Huguenots who fled to Holland. Today Histor belongs to the American PPG Industries.

Times Square is a commercial intersection, tourist attraction, entertainment center and neighborhood in the Midtown Manhattan. Decorated with billboards, advertisements and large video screens, Times Square is also referred to as “The Heart of The World”.

Admission to Musée du Louvre in Paris free for all visitors on the first Sunday of each month. The Mona Lisa has a great influence, but the oil-on-wood panel painting measures just 76 by 53 centimeters and weighs just 8 kilograms.

David Marks and Julia Barfield came up with the idea for the Eye in response to a competition asking to design a new landmark celebrating the millennium. There are 32 capsules (one for each of the city’s boroughs) but there is no capsule number 13.

Curaçao is a land in the Caribbean within the Kingdom of The Netherlands. The majority of the food is shipped in from surrounding islands and South America. In Willemstad there is a floating market made up of boats full of fresh fruit, vegetables and seafood.

About the photographer Arnold Nienhuis:
The photographer Arnold Nienhuis combines an international career in marketing with professional photography. His goal in photography is to uncover hidden insights and capture emotion through the lens of a camera. The pictures must tell a story. If you want to see more work please visit www.globalphotos.nl