Onderzoek

/Onderzoek
8 10, 2019

DVJ Insights on Stage at Festival of Marketing with Mark Ritson

oktober 8th, 2019|

Column Simon McDonald – Managing Director UK In October, we launch the results of our latest Brand Growth Study at the Festival of Marketing, where our CEO, Lucas Hulsebos, [...]

7 10, 2019

The 3 sins of purchase intent

oktober 7th, 2019|

Blog Roderik Sorbi – Senior Client Consultant   These past few decades we have seen many publications about the pitfalls of Purchase Intent. And yet, purchase intention still feels [...]

3 09, 2019

You don’t fool me! Do you?

september 3rd, 2019|

Blog Lisette Kruizinga-de Vries – Methodologist A couple of years ago, DVJ Insights collected data for a study on the effects of native advertising. Now, after some years, the [...]

26 06, 2019

Weten adverteerders al de juiste snaar te raken met vrouwenvoetbalreclames?

juni 26th, 2019|

Het is voor adverteerders steeds interessanter om zich met een aansprekende commercial te afficheren met de Oranje leeuwinnen. Blog Jelle Quak – Director Center of Expertise   Tijdens het [...]

14 05, 2019

The role of data in market research

mei 14th, 2019|

Blog Jori van de Spijker – Practice Lead Brand & Comms   As Insights professionals we live in the most exciting of times. There is more data available than [...]

16 04, 2019

Bekroonde SIRE-campagne voor jongens heeft effect

april 16th, 2019|

Interview Lucy van der Helm – SIRE | Tekst door Iris Welvaarts – Research Expert DVJ Insights, en SMART-bestuurslid Artikel eerder verschenen in CLOU Magazine April 2019, in samenwerking [...]

5 04, 2019

Thinking outside the company box

april 5th, 2019|

Blog Marian Cammaert – Client Consultant   I’ve noticed in the past couple of years that companies sometimes think too small. They think everyone has the same associations with [...]

31 01, 2019

Nieuwe Europese betaalrichtlijn bij veel Nederlanders nog onbekend

januari 31st, 2019|

46% Nederlanders staat open voor nieuwe betaaldiensten door PSD2 De nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2 is bij 82% van de Nederlanders nog onbekend. Na uitleg van wat PSD2 is, verwacht [...]

25 10, 2018

“The holy grail” in media

oktober 25th, 2018|

Blog Lucas Hulsebos - CEO DVJ Insights   As a marketing research company, we pay close attention to the findings from academic studies. These studies have identified mistakes that [...]

2 05, 2018

Uitbreiding Schiphol

mei 2nd, 2018|

In opdracht van RTL Nieuws heeft DVJ Insights onlangs een onderzoek gehouden over de mening van het Nederlands publiek met betrekking tot de uitbreiding van Schiphol. De totale steekproef [...]

Load More Posts