Onderzoek

/Onderzoek
31 01, 2019

Nieuwe Europese betaalrichtlijn bij veel Nederlanders nog onbekend

46% Nederlanders staat open voor nieuwe betaaldiensten door PSD2 De nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2 is bij 82% van de Nederlanders nog onbekend. Na uitleg van wat PSD2 is, verwacht [...]

25 10, 2018

“The holy grail” in media

Blog Lucas Hulsebos - CEO DVJ Insights   As a marketing research company, we pay close attention to the findings from academic studies. These studies have identified mistakes that [...]

2 05, 2018

Uitbreiding Schiphol

In opdracht van RTL Nieuws heeft DVJ Insights onlangs een onderzoek gehouden over de mening van het Nederlands publiek met betrekking tot de uitbreiding van Schiphol. De totale steekproef [...]

2 05, 2018

Willem-Alexander scoort bij DVJ Insights

Elk jaar voert DVJ Insights de Koningsdag enquête (n = 1.000) uit voor RTL Nieuws. Hieruit blijkt dat Willem-Alexander ook in 2018 weer goed scoort in de ogen van [...]

6 04, 2018

Het vak verandert en hoe!

Adformatie, het toonaangevende platform in de marketing- en communicatiebranche, publiceerde gistermiddag de vernieuwingen die het heeft uitgevoerd rondom dat platform en het blad. De samenvoeging van Adformatie, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing is een van die veranderingen, die het gevolg zijn van de ontwikkelingen in het vak. Want dat vak verandert ook en hoe! DVJ Insights deed onderzoek voor Adformatie en peilde niet alleen de ontwikkelingen, maar keek ook in de toekomst. Een samenvatting . . . . […]

7 02, 2018

Emotie bepalend voor mediakeuze

In opdracht van Abovo Media heeft DVJ Insights een onderzoek uitgevoerd met als doel de huidige mediaconsumptie beter te kunnen begrijpen. Hierbij is onder andere de beleving en de frequentie van het mediagebruik in kaart gebracht. Een van de conclusies is dat emotie een belangrijke rol speelt bij de keuze voor een bepaald type media. Anders gezegd: de vraag is niet of de consument online of offline is, maar meer welke beleving ten grondslag ligt aan het mediagebruik. […]

7 12, 2017

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth?

Door: Roderik Sorbi Concept databases en benchmarks zijn niet weg te denken uit de hedendaagse wereld van markt- en merkonderzoek. En terecht. Ze geven richting aan de [...]

Load More Posts