Ad Reality is een volledige pre-test die rekening houdt met de manier waarop mensen naar reclame kijken of luisteren en de rol van emotie in reclame. Veel reclame wordt nog op de verkeerde manier getest door geen rekening te houden met reclamevermijding en door te weinig naar echte emoties te kijken. AdReality is een unieke benadering om de kracht van alle type communicatie-uitingen te meten. De basis voor de meting is het natuurlijke mediagedrag van consumenten, waarbij mensen zelf bepalen of, en hoe lang, ze willen kijken of luisteren. Dit wordt gecombineerd met verschillende impliciete manieren om echte emoties van mensen in kaart te brengen.
AdReality combineert registratie, impliciete en expliciete onderzoekstechnieken om tot een volledig inzicht in het potentieel van de communicatie-uitingen te komen. Door een vergelijking met een robuuste benchmark weet iedere adverteerder direct of en op welke manier verbeteringen mogelijk zijn. AdReality is ingericht op kortlopende communicatie ontwikkeltrajecten. Binnen enkele dagen na aanlevering is een volledige rapportage dan ook beschikbaar. AdReality is ontwikkeld voor TV, Online video, Bioscoop, Online ads, Radio, Print, Outdoor en e-mail.