Idea Generation

De idea generation module is standaard onderdeel van een concept test, maar kan ook los worden gebruikt. De gedachte achter deze benadering is gebaseerd op theorieën over storytelling. Voor het genereren van ideeën is het belangrijk om de taal van de consument te snappen. In normaal onderzoek met stellingen worden van ideeën gevalideerd en niet ontwikkeld. Met storytelling werkt dit anders.

Idea generation start vanuit de visie op de categorie of het domein. Door zowel vrije associaties te verzamelen in combinatie met verhalen ontstaat echt inzicht in wat de consument drijft. Idea generation is een krachtige manier om te komen tot inzichten die echt gebaseerd zijn op het brein van de consument.

Concept Optimiser

De Concept Optimiser is een unieke manier om te testen wat de potentie van een nieuw idee of product is. Een goed geschreven concept is gebaseerd op een sterke insight, een duidelijke promise en de juiste Reasons-to-Believe. In onderzoek wordt vaak onvoldoende rekening gehouden met de onderliggende aspecten en alles op één hoop gegooid. De Concept Optimiser maakt wel onderscheid in de onderliggende aspecten en meet de kracht van deze aspecten zowel in combinatie als afzonderlijk.

De Concept Optimiser wordt gebruikt om het potentieel in de markt te meten door gebruik te maken van een gevalideerde Accepter-Rejecter techniek in combinatie met rijke kwalitatieve feedback. De reacties op de “insight” achter het concept worden gemeten door storytelling. Instant appeal wordt vervolgens in kaart gebracht door gebruik te maken van vrije associaties in combinatie met enkele gevalideerde stellingen. De Accepter-Rejecter techniek is krachtiger en heeft meer voorspellende waarde dan alleen de vraag naar koopintentie en biedt ook de mogelijkheid om verschillende groepen te maken op basis van acceptatie of afwijzing. De onderliggende analyses laten exact zien op welke wijze het concept kan worden aangescherpt.

I-HUT

De In Home Use Test (I-HUT) is een unieke test, waarbij zowel trial als repeat van een product goed in kaart wordt gebracht. Het succes van een product wordt pas echt duidelijk na het gebruik van het product zelf. De I-HUT van DVJ Insights is dan ook een geintegreerde aanpak van een concept onderzoek met een fase waarin consumenten het product zelf ervaren. Door de consequente en gefaseerde aanpak kunnen we het product en het potentieel in zijn geheel beoordelen. Tijdens de I-HUT wordt ook veel kennis verzameld over de beste go-to market strategie.

Een I-HUT is een effectief instrument om voorafgaand aan de grote investeringen die gepaard gaan met de introductie van nieuwe producten de kans op succes te bepalen. Het verkleint het risico op falen en biedt gedetailleerde inzichten in de beste manier van communiceren. I-HUT maakt gebruik van de unieke Mass-Qual benadering van DVJ Insights.

Whitepapers

Download whitepapers about lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed varius velit quis risus aliquet rutrum ac vitae erat. Morbi ipsum odio, rutrum eget mauris sed, ultrices dapibus diam. Etiam at volutpat est. Morbi dapibus imperdiet arcu, vel egestas urna pulvinar eget. Ut a ante eleifend, tincidunt nisi ac, consequat libero. Curabitur consequat quam id metus congue, et pulvinar leo feugiat.

Meer weten?

Neem contact met ons op!