Wat zijn de beste ingrediënten voor het realiseren van merkgroei? DVJ Insights lanceerde vorig jaar succesvol The Ingredients for Brand Growth. Een platform bestaande uit interviews met top marketeers, kwantitatief vervolgonderzoek en het event. Belangrijkste learning: hoe meer bedrijven zich richten op omzet en minder op bijvoorbeeld loyaliteit, des te succesvoller ze zijn.

Wat het Grote Merkgroei-onderzoek 2017 ook aantoonde is dat het voor marketeers belangrijk is om niet geïsoleerd te denken en verschillende disciplines aan elkaar te koppelen. Het afbreken van silo’s wordt door veel marketingdirecteuren dan ook gezien als de belangrijkste eerste stap naar merkgroei.

Een voorbeeld van dit silo-denken is de wijze waarop de prestaties van een merk worden gevolgd. Binnen een bedrijf heeft elke afdeling zijn eigen KPI en zelden worden deze op de juiste manier aan elkaar verbonden. Integratie van verschillende databronnen, ‘connecting the dots’ is dan ook een strategie die bewezen succesvol is gebleken. De succesvolle bedrijven zijn hier al mee bezig, terwijl de minder succesvolle bedrijven vooral van plan zijn dit te gaan doen.

DVJ Insights loopt voorop in de visie dat gedragsdata en de analyse daarvan meer en meer de basis vormen, aangevuld met marktonderzoek om verklaring te geven voor dat gedrag. Tijdens het MIE 2018 presenteren we dan ook samen met Nestlé onze gezamenlijke ervaring als het gaat om integrale data-analyses aangevuld met trackingonderzoek. Een vernieuwende vorm van insights met volle focus op merkgroei!