HistorSlide thumbnail

News

Onze recente nieuwsitems en berichten

News

/News

Virtual reality als onderzoeksinstrument

Location based advertising werkt. Maar welke uitingen moet je inzetten binnen en buiten de supermarkt? X-Ingrediënt en de Radboud Universiteit zochten het uit met hulp van virtual reality. Wetenschappelijk onderzoek naar de impact van location based advertising (LBA) was er al. Wat er nog niet was: onderzoek naar hoe die advertenties eruit moeten zien. Om hierachter te komen gingen Radboud Universiteit en X-Ingrediënt aan de slag met virtual reality. Waar normaal gesproken een onderzoeksopzet gemaakt wordt op basis van echte winkelervaringen en surveys, kon men nu een realistische setting nabootsen waarbinnen echte metingen gedaan werden. […]

Lancering easy2survey

Twee weken na het winnen van de MOAwards, de prijs voor het beste research bureau van Nederland, lanceert DVJ Insights een geheel nieuw testplatform. Onder de naam easy2survey wordt het nu mogelijk iedere reclame-uiting, verpakking of idee te testen. Daarmee ontstaat volledige controle over de kwaliteit van alle vormen van communicatie. Easy2survey is door de lage prijs en de hoge snelheid ideaal voor het testen van alles. De link met de researchvisie van DVJ Insights zorgt ervoor dat de kwaliteit ook excellent is. […]

DVJ Insights wint MOAward 2018!

Gisteravond was het eindelijk zover, de uitreiking van de MOAwards 2018. DVJ Insights was met twee nominaties goed vertegenwoordigd in het deelnemersveld en won uiteindelijk de MOAward voor ‘Het beste Marketing Research & Analytics bureau van het jaar’. CEO Lucas Hulsebos, zelf twee keer winnaar van deze prestigieuze prijs, zegt hierover: “Ik ben ongelooflijk blij en trots. Dit is een wel heel mooie waardering van mensen uit het vak voor hetgeen heel veel mensen binnen DVJ Insights de afgelopen jaren en nu nog hard aan werken. Het bevestigt dat onze visie op merkgroei en daar aan gekoppelde vernieuwende producten worden gewaardeerd door klanten en dat dat ook bij de jury is opgevallen. Dit vertaalt zich al in het feit dat we het snelst groeiende bureau zijn, maar een MOAward is als prijs wel een gave bekroning!” […]

Met welke marketinginzet realiseer ik mijn doelstellingen?

Op 12 juni a.s. organiseert Screenforce, de overkoepelende marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders, een expertsessie met als onderwerp Marketing Mix Modelling. Marketing Mix Modelling isoleert het effect van elke individuele mediacampagne op [...]

DVJ Insights en Liberty Global samen op NIMA Marketing Day

Op 21 juni vindt in DeFabrique in Utrecht de tweede editie van NIMA Marketing Day plaats. DVJ Insights is sponsor van dit event en zal naast een promotionele- ook een [...]

Les Binet keynote spreker op Brand Growth Event!

Op 4 oktober a.s. vindt het tweede 'Brand Growth Event' van DVJ Insights plaats. Dit jaar halen we Les Binet naar Nederland om te horen wat zijn visie is over [...]

Uitbreiding Schiphol

In opdracht van RTL Nieuws heeft DVJ Insights onlangs een onderzoek gehouden over de mening van het Nederlands publiek met betrekking tot de uitbreiding van Schiphol. De totale steekproef bedroeg [...]

Willem-Alexander scoort bij DVJ Insights

Elk jaar voert DVJ Insights de Koningsdag enquête (n = 1.000) uit voor RTL Nieuws. Hieruit blijkt dat Willem-Alexander ook in 2018 weer goed scoort in de ogen van het [...]

Klanten winnen doe je met een winnende verpakking!

Om te bepalen of een nieuwe productverpakking in staat is om in de markt impact te hebben zal het nieuwe design getest moeten worden. Hiervoor gebruiken we bij DVJ Insights verschillende technieken zoals een zoek-en-vind test, online eye-tracking en een online tachistoscoop[1]. Door deze technieken te combineren met een meer expliciete methoden zoals een evaluatie en merk-activatievragen, komen we tot een holistisch beeld van het potentieel van de nieuwe verpakking. De totaaloplossing voor het meten van een nieuwe verpakking staat bij ons bekend als ‘PackReality’. […]

Load More Posts