HistorSlide thumbnail

News

Onze recente nieuwsitems en berichten

News

/News

Insights als basis voor merkgroei!

Wat zijn de beste ingrediënten voor het realiseren van merkgroei? DVJ Insights lanceerde vorig jaar succesvol The Ingredients for Brand Growth. Een platform bestaande uit interviews met top marketeers, kwantitatief vervolgonderzoek en het event. Belangrijkste learning: hoe meer bedrijven zich richten op omzet en minder op bijvoorbeeld loyaliteit, des te succesvoller ze zijn. […]

DVJ Research Group snelste stijger in MOA-Jaaroverzicht

Net voor de kerstvakantie publiceerde MarketingTribune het jaarlijkse overzicht van de 50 grootste onderzoeksbureaus die zijn aangesloten bij MOA, Center for Marketing Insights, Research, Analytics. DVJ Research Group steeg in deze 10e editie van een 25e naar een 16e plek en is daarmee de snelste stijger in de lijst. Het aantal fte’s nam in een jaar tijd toe van 20 naar 34, de omzet steeg navenant en kwam een categorie hoger uit dan vorig jaar. DVJ profiteert zichtbaar van de groei in marktonderzoek en ook voor 2018 is DVJ – net als de gehele branche – positief gestemd. CEO Lucas Hulsebos zegt hierover: “We practise what we preach. DVJ laat merken groeien, maar we zijn zelf ook in staat om flinke stappen te maken.” […]

Even voorstellen: Sabine Palinckx-Nijhuis

Sinds oktober van dit jaar is het consultancyteam van DVJ Insights uitgebreid met Sabine Palinckx-Nijhuis. Sabine heeft meer dan 20 jaar ervaring binnen de FMCG en is gestart aan bureauzijde bij Nielsen (met een focus op Shopper en Category Management). Daarna is ze overgestapt naar klantzijde en was ze bij JT International verantwoordelijk voor Trade Marketing. […]

Groei in 2018

Aan het eind van het jaar is het een goede traditie om alvast vooruit te kijken naar het komende jaar. Het begin van zo’n nieuw jaar staat altijd bol van de goede voornemens, maar de ambities van DVJ Insights reiken verder. Kijk samen met DVJ’s CEO Lucas Hulsebos in de glazen bol en ontdek hoe hij tegen 2018 aankijkt. Wat gaat DVJ Insights doen in 2018, wat zijn de merktrends, waar liggen de kansen en waar ziet hij groeimogelijkheden? […]

Retail E-Commercialiser: klantbeleving via omnichannel strategie

Er gebeurt veel in retailland op dit moment. Offline- en online retail zijn inmiddels gedateerde begrippen, de strategische focus ligt steeds meer op ‘omnichannel’. Een bekend voorbeeld van ‘clicks and bricks’ is Coolblue, die onlangs een vijfde winkel in Rotterdam opende. De meer traditionele retailmerken zien lijdzaam toe hoe aanvankelijke online players als Coolblue het (winkel-) straatbeeld komen verfraaien. […]

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth?

Door: Roderik Sorbi Concept databases en benchmarks zijn niet weg te denken uit de hedendaagse wereld van markt- en merkonderzoek. En terecht. Ze geven richting aan de potentie [...]

De 3 zondes van Purchase Intent

Door: Roderik Sorbi De afgelopen decennia is regelmatig gepubliceerd over de valkuilen van Purchase Intent. En toch voelt aankoopintentie als de belangrijkste KPI bij Idea Screeners en Concept [...]

Resultaten van De Grote Marketing Enquête

Door: Lucas Hulsebos Op dinsdag 31 oktober mocht ik op het Grote Marketing Congres de resultaten presenteren van De Grote Marketing Enquête. De resultaten komen deze week uitgebreid aan [...]

Voorkom waste, stop de zappers!

Door: Ralph Sluis Trouwe lezers van deze nieuwsbrief zal het niet ontgaan zijn; het, door DVJ Insights georganiseerde, Brand Growth Event van 5 oktober. Een fantastisch event waar [...]

Load More Posts