HistorSlide thumbnail

News

Onze recente nieuwsitems en berichten

News

/News

Lucas Hulsebos in bestuur SIRE

De CEO van DVJ Insights, Lucas Hulsebos, is onlangs toegetreden tot het bestuur van SIRE. De Stichting Ideële Reclame benoemde naast Lucas ook Jildou van der Bijl (Creative Director Mood for Magazines & hoofdredacteur LINDA), Joanny Lijbers (Marketing Director Personal Care Benelux Unilever ), Philip Sijthoff (Head of Marketing Benelux Facebook) en Doeke de Steur (CEO Grey Benelux0. Paul Kroef (ARA) wordt de nieuwe voorzitter en Dennis van Vugt (Born05) de vice-voorzitter. […]

DVJ Insights wederom genomineerd voor MOAwards

Met een enorm van gevoel van trots mogen we eindelijk bekend maken dat DVJ Insights net als vorig jaar is genomineerd voor de MOAwards. Deze prestigieuze vakprijs wordt jaarlijks uitgereikt [...]

Facebook-enquête RTL door DVJ Insights

Gistermiddag en -avond publiceerde RTL Nieuws het bericht dat bijna de helft van de Nederlandse Facebookgebruikers overweegt om het account op te zeggen. In de nieuwsuitzendingen van 18:00 en 19:30 werd verslag [...]

Benieuwd hoe onderzoek een merkpositie kan versterken?

DVJ Research Group organiseert op 13 juni a.s. een inhousedag om studenten kennis te laten maken met het uitvoeren van marktonderzoek in een commerciële omgeving. Tijdens deze middag wordt er informatie gegeven over de organisatie en de carrièremogelijkheden binnen het bedrijf. Ook worden er inzichten geboden in wat het onderzoeksvak nu precies inhoudt en welke skills een professional in deze wereld nodig heeft. […]

Het vak verandert en hoe!

Adformatie, het toonaangevende platform in de marketing- en communicatiebranche, publiceerde gistermiddag de vernieuwingen die het heeft uitgevoerd rondom dat platform en het blad. De samenvoeging van Adformatie, Communicatie en Tijdschrift voor Marketing is een van die veranderingen, die het gevolg zijn van de ontwikkelingen in het vak. Want dat vak verandert ook en hoe! DVJ Insights deed onderzoek voor Adformatie en peilde niet alleen de ontwikkelingen, maar keek ook in de toekomst. Een samenvatting . . . . […]

De belangrijkste KPI voor groei

Column Lucas Hulsebos – CEO DVJ Insights De ambitie om te groeien is een bekend fenomeen. In een grootschalig onderzoek onder CMO’s en marketingdirecteuren hebben wij – DVJ Insights – voorgelegd wat de belangrijkste manier is om het succes van marketing te bepalen. Steevast komt het gesprek op hetzelfde neer. Iedere marketeer is altijd bezig met groei. Zoveel mogelijk groeien in een zo kort mogelijke tijd. De quote van een CMO van één van de grootste marketingbedrijven ter wereld vat dat heel mooi samen: “zonder groei heeft een merk geen recht om te bestaan”. […]

Vriend Byron Sharp in Nederland

Op 22 maart was Byron Sharp in het land en DVJ Insights was een van de sponsors/friends van het drukbezochte event in Den Haag, waar de marketingman from Down Under te gast was. DVJ Insights was vanzelfsprekend friend van het event, aangezien veel van het werk van Sharp en het Ehrenberg Instituut terug te vinden is in onze producten zoals Brand Reality (merkonderzoek naar associatieve netwerken en category entry points) en Reality Analytics (optimaliseren van media-inzet voor de beste salience levels). […]

Maak kennis met Arjen van Duijvenbode

Sinds 1 maart is Arjen van Duijvenbode gestart als Senior Consultant bij Novio Research, onderdeel van DVJ Insights. Hij zal zich vanuit zijn internationale achtergrond en ervaring richten op de gestandaardiseerde onderzoeksproducten van Novio Research. Arjen begon ooit tijdens zijn studie in het callcenter van I&O Research in Enschede, maar verkoos een fashion-carrière waarin hij onder andere werkte voor Louis Vuitton. […]

Wetenschappelijk paper hard-discounters

Met trots kunnen we melden dat een van de DVJ-medewerkers heeft meegeschreven aan een wetenschappelijk paper, dat binnenkort wordt gepubliceerd in het ‘International Journal of Research in Marketing’. Mark Vroegrijk is wetenschappelijk methodoloog bij DVJ Insights en schreef een paper samen met Els Gijsbrechts en Katia Campo met als titel “Save or (over-) spend? The impact of hard-discounter shopping on consumers’ grocery outlay”. […]

Load More Posts