Utrecht 28 februari 2019, de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) – met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde- en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie “Effectiveness of advertising within the new media context”, op de universiteit in Groningen. Deze positie wordt door DVJ Insights gefinancierd, met als doel om de wetenschap en de praktijk nog beter aan elkaar te linken. En deze wetenschappelijke inzichten te integreren in de werkwijze van DVJ Insights. Het onderwerp media en effectiviteit is breed, maar is met name gekozen om klanten nog beter te kunnen helpen met het begrijpen en optimaliseren van de effectiviteit van alle middelen.

Van links naar rechts: Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Insights, Mark Vroegrijk, Senior Methodologist DVJ Insights, Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights, Tammo Bijmolt, Professor Rijksuniversiteit Groningen, Maarten Gijsenberg, Associate Professor, Department of Marketing Rijksuniversiteit Groningen.

 

Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights: “Het financieren van deze PhD positie is onderdeel van een bredere samenwerking. Als bureau hebben we veel data en onderzoek dat niet of nauwelijks gebruikt wordt door de wetenschap. Door meer te halen uit deze data kan de wetenschap ook meer leren en dat is iets waar wij als onderzoeksbureau erg trots op zijn. Het is een bevestiging wat wij al jaren zien, dat wetenschap een prominente rol moet hebben in ons onderzoek. Met deze positie willen wij wetenschap verder verankeren in het hier en nu, en toepasbaar maken in de dagelijkse praktijk. Momenteel wordt er dan ook hard gewerkt aan de volgende stap, een wetenschappelijke raad om wetenschap en praktijk beter te kunnen verbinden.”

Tammo Bijmolt, Professor Rijksuniversiteit Groningen: “Met deze samenwerking kunnen we beter gebruikmaken van wat er in de bedrijfspraktijk gebeurt. We kijken ernaar uit om aan de slag te kunnen met onderwerpen die ook relevant zijn buiten de universitaire wereld, en zodoende de praktijk te voorzien van waardevolle inzichten en inspiratie.”

Over de PhD positie
DVJ Insights en de Rijksuniversiteit Groningen zijn op zoek naar kandidaten die beschikken over een Master of Science degree. Studenten met een kwantitatieve achtergrond, met bijvoorbeeld een MSc in econometrie, statistiek, data science, of marketing intelligence worden vooral opgeroepen om te solliciteren. Het betreft een tijdelijke functie, met een aanstelling van 4 jaar; leidend tot een promotie. De positie start op 1 september 2019. Meer informatie: https://www.rug.nl/about-us/work-with-us/job-opportunities/overview?details=00347-02S0006TNP

Over de Rijksuniversiteit Groningen
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) is een internationaal georiënteerde universiteit, geworteld in Groningen, de City of Talent. Al 400 jaar staat kwaliteit centraal op de universiteit. En met resultaat: op invloedrijke ranglijsten bevindt de RUG zich op een positie rond de top honderd. Het promotieonderzoek zal plaats vinden binnen de vakgroep Marketing welke behoort tot de top-10 in Europa.