Op 12 juni a.s. organiseert Screenforce, de overkoepelende marketingorganisatie van de Nederlandse TV-zenders, een expertsessie met als onderwerp Marketing Mix Modelling. Marketing Mix Modelling isoleert het effect van elke individuele mediacampagne op verkoopcijfers, op winkel- en sitebezoek en op merkeffecten. Met deze methode kan de impact van toekomstige online- én offline media-activiteiten gesimuleerd worden. Met behulp van Marketing Mix Modelling verkrijgen bureaus en adverteerders een diepere kijk op consumentengedrag en zijn ze in staat de optimale marketing mix en return on investment (ROI) te bepalen en te optimaliseren.

DVJ Insights zal tijdens deze sessie inhaken op het thema Marketing Mix Modelling met een presentatie over Reality Analytics. Dit is een nieuwe generatie merk- en communicatie tracking, waarbij data-integratie leidend is. Binnen Reality Analytics worden alle relevante databronnen, MassQual-onderzoekstechnieken, wetenschappelijke kennis en mediaplanning samengebracht, met als doel om diepere insights te kunnen genereren. In Reality Analytics worden al naar gelang de aard van de campagne ook kijkcijfers van televisie opgenomen en gerelateerd aan parameters als merkbekendheid, -voorkeur en daadwerkelijke verkoop.

DVJ Insights weet als geen ander dat onderzoek nodig is om bedrijven en merken te laten groeien. Om die groei te kunnen realiseren is het belangrijk dat onderzoek innovatief is en dat de insights verklarend zijn. Juist daar zit de kracht van Reality Analytics.

Aanmelden voor de expertsessie kan via deze pagina.